rakennA merkityksellinen digituote ja
MEHEVÄ LANSEERAUS
Aiot LANSEERATA JOTAIN UUTTA – BISNEKSEN, PROJEKTIN, VERKKOKURSSIN, KIRJAN….
Se, että julkaiset jotain ja sitten postaat siitä kerran instaan, ei ole lanseeraus.
Onnistunut launch vaatii suunnitelmallisuutta ja aikaa – ja kolme eri vaihetta. Markkinointi tulee aloittaa vähintään 2kk ennenkuin oikeasti julkaiset mitään valmista.

“MÄ SAIN OPPAITA MYYTYÄ MELKEIN 100KPL ja niitä on pyydetty myös kirjastoihin!! KIITOS Aini, MÄ EN OLISI OSANNUT YKSIN PÄÄSTÄ TÄLLAISIIN TULOKSIIN”
– Henriikka, sisustussuunnitelija
(valaistusoppaan lanseeraus)
Suunnittele lanseeraus Ainin kanssa
Oon ollut kyynärpäitä myöten lanseerauSTEN ja digituotteiden MAAILMASSA vuodesta 2020 lähtien.
Se lähti siitä kun lanseerasin verkkokurssin ja aloin opettaa ihmisille modernia kalligrafiaa skaalautuvasti pelkkien live-workshopien sijaan.
Mietin ensin, että jos tän ostaa 10 ihmistä niin oon tyytyväinen.
Tähän mennessä kurssi on nähnyt 14 launch-kierrosta ja yli 600 oppilasta – ja myyn sitä edelleen.
Ensimmäisen kurssin jälkeen oon lanseerannut lukuisia muita digitaalisia tuotteita ja palveluita eri kohderyhmille – lisää kursseja, työkirjoja, liidimagneetteja, mentorointiohjelman ja kuukausijäsenyyden.
Mä uskon että lanseeraus toimii parhaiten silloin kun se on tehty just sun omalla tyylillä ja energialla, mutta silti suunnitelmallisesti.

“ainiN SPARRAUS valoi muhun uskoa: NYT mulla on lanseerauspäivä kirjoitettuna ylös! En uskaltanut tehdä sitä aiemmin, koska epäilin silloin niin paljon kykyäni toteuttaa tämä.”
– Eve, Muusa Club
(kuukausijäsenyyden lanseeraus)
Tähän mä uskon:
Kun sä oot itse innoissasi siitä mitä sä lanseeraat, se saa sun asiakkaatkin innostumaan.
Valmiita kaavoja noudattamalla sun innostus saattaa hukkua jäykkien myyntilauseiden ja vaikeiden tunneleiden keskelle.
Siksi on tärkeää että sä teet tän ihan omalla tyylillä, ilman kaikkea sitä mikä on kopioitu muilta ja nähty 100 kertaa ennenkin.
Mitä LANSEERAUSSESSIOSSA KÄSITELLÄÄN?
Session aihe riippuu siitä missä vaiheessa lanseerausprosessia olet.
MIssä sinä tarvitset apua juuri nyt?
SKAALAUTUVAN tuotteen suunnittelu
Haluat julkaista digituotteen (verkkokurssi, jäsenyys, opas, valmennus…) ja skaalata bisnesmallisi, mutta et ole varma miten tuotteistat osaamisesi niin että se ei tunnu geneeriseltä, vaan just omalta ja tosi innostavalta.
Sessiossa löydät tekemisestäsi sen kirkkaimman timantin, rajaat sen asiakaslupaukseksi ja tiedät tarkalleen miten tuotteistat sen skaalautuvaksi tuotteeksi tai palveluksi.
1
LANSEERAUKSEN SUUNNITTELU
Sinulla on suunnitteilla uuden yrityksen, tuotteen, projektin tai palvelun lanseeraus. Yleensä olet postannut pari juttua Instagramiin, mutta nyt haluat tosissasi skaalata: löytää maksavat asiakkaat ja maksimoida myynnit.
Luomme sinulle omannäköisen lanseerausstrategian joka kattaa joka vaiheen ja kanavan aina ennakkomarkkinoinnista itse myyntiin. Huolehdimme että kaikki istuu juuri sinun aikatauluun, tyyliin ja markkinointikanaviin.
2
ISOMMAT LAUNCHIT JA TUNNELIT
Olet jo rakentanut lanseerauksen omia somekanavia käyttäen mutta nyt olet valmis tuomaan lisää tehoja seuraavaan launch-kierrokseen. Tiedät, mikä sinun somessa toimii ja olet jo kerännyt sähköpostilistaa.
Tuodaan yhdessä lisää kerroksellisuutta ja automaatiota sun seuraavaan lanseeraukseen. Suunnitellaan miten saat olemassaolevan tuotteen ympärille lisää pöhinää – tavalla joka tuntuu sulle omalta ja herkulliselta.
3
Sessio SISÄLTÄÄ:
Ennakkokyselyn ja sen pohjalta luodun suunnitelman session sisällöstä
2h mittainen sessio yhdessä sovittuna ajankohtana (etänä tai livenä Helsingissä)
Session jälkeen saat tarpeelliset laskelmat, työkalut, pohjat ja muut yhdessä läpikäydyt esimerkit omaan käyttöösi
2 viikon sähköpostituki session jälkeen, jotta voit vielä varmistaa ja halutessasi tarkentaa kysymyksiä jotka sessiosta nousi.
Palautetta sessiosta
Näin Muusa CLUBIN Eve
kuvailee sessiota:
“Olin harkinnut jo useamman vuoden uutta palvelua, mutta jumituin käytännön haasteisiin (ja mindset-haasteisiin) ja tuntui vaikealta hahmottaa mikä on olennaisinta. Ainin kanssa sparraus oli innostavaa ja ratkaisukeskeistä, eli just sitä mitä kaipasin! Sessiossa keskityttiin just niihin ongelmakohtiin, joihin olin yksikseni jumiutunut.
Konkreettisia ratkaisuja sain mm. hinnoitteluun, lanseerattavan palveluni sisältöön ja markkinointiin liittyviin haasteisiin. Session jälkeen moni asia on muuttunut, niin mindsetissa kuin käytännön tasolla! Ensinnäkin uskon taas vankemmin siihen, että pystyn toteuttamaan tämän lanseerauksen 😊Lisäksi olen saanut ratkottua monia käytännön haasteita, jotka seisoi suunnitelmien toteuttamisen tiellä aiemmin. Nyt mulla on lanseerauspäivämäärä kirjoitettuna ylös, mitä en aiemmin uskaltanut tehdä, koska epäilin silloin niin paljon kykyäni toteuttaa tämä.”
🚀🚀🚀
Näin HARHALA CREATIVEN Liina
kuvailee sessiota:
"Olin ollut jo pitkään jumissa yrityksen skaalaamisen ja digituotteen luomisen kanssa. Ideoita oli ja jopa kursseja käyty aiheesta, mutta törmäsin aina samoihin ongelmiin: omat ajatukset tuntuivat sekavilta enkä ollut varma mihin keskittyä, vaikka periaatteessa tiesin, mitä tehdä. Tiesin, etten pääse yksin asiassa eteenpäin.
Valitsin sut, koska halusin ennen kaikkea ihmisen, joka ymmärtää luovuutta ja herkkyyttä ja jonka seurassa koen tulevani kohdatuksi. Tiesin että sulla on inspiroiva, rohkaiseva ja ihanan käytännönläheinen lähestymistapa.
Sun kanssa oli aivan ihana työskennellä ja tuntui tosi tärkeältä, että sain kertoa myös ne pelot ja epävarmuudet. Osasit poimia mun ajatuskaaoksesta oleellisen ja sanottaa sen mitä en itse osannut. Oli koko ajan olo, että rohkaiset ja uskot muhun ja se auttoi näkemään itsekin et vau, onhan mulla oikeesti annettavaa. Fiilis oli koko ajan, että tässä ei nyt vaan käydä läpi sitä, miten tehdään verkkokurssi, vaan miten juuri minä voin sen tehdä.
Sain sessiosta juuri niitä asioita, mitä etukäteen toivoin: selkeyttä siitä, mitä lähden tekemään, innostusta kurssin aiheesta ja kokemuksen, että tää on mulle mahdollista. Jännitin etukäteen voiko se tapahtua kahdessa tunnissa, mutta voi!"
VARAA 1:1 -sessio
650€ + alv 25,5%
Tämän lomakkeen lähettäminen ei vielä sido sinua mihinkään. Kun olet lähettänyt sen, otan sinuun yhteyttä ja käydään läpi session tarkka aihe ja asiat jotka haluat käydä läpi. Sovitaan myös ajankohta sessiolle.
Varaus on sitova siinä vaiheessa, kun se on merkattu kalenteriin.